Historik
#tweeupsthlm kom till när jag och några twänner skulle träffas över en bit mat och bara umgås. Jag blev sammankallande och för att styra upp det hela ordnade jag ett litet anmälningsformulär på min sida, http://prosaisten.se, där de intresserade skulle rösta på ett passande datum. Tanken var att vi skulle bli 5-6 stycken. Men intresset var något oväntat klart större och det hela slutade med en mycket trevlig kväll där 45 stycken twänner träffades på Bistro Creme i Stockholm. Läs mer och se bilder från kvällen i #tweetupsthlm s arkiv.
Arrangören
Jag som arrangerar #tweetupsthlm heter Niklas Dahlqvist och driver sedan juni 2014 en egen verksamhet där jag erbjuder min kunskap och långa erfarenhet inom digital marknadsföring i olika former. Jag har min personliga digitala hemvist och bas på http://prosaisten.se där jag skriver sporadiskt.
Några rader från arrangören
Jag tycker det är fullkomligt underbart att kunna anordna dessa tweetups som gett mig väldigt mycket på många plan. Främst en hel härlig hög med nya twänner.
Jag har många nya idéer på lut och några av dem kommer att förverkligas inom kort. Kanske till och med till vid nästa tweetup. Vi får se…
Det är dock ni som deltar som styr och bestämmer upplägget genom diverse omröstningar och enkäter. #tweetupsthlm bygger mångt och mycket på hederlig crowdsourcing med medbestämmande. Och det är alltid ni som deltar som gör en #tweetupsthlm lyckad.
Jag är bara priviligerad som får möjligheten att anordna dessa härliga tillställningar.
Tack!
Väl mött och lev väl,
/N
Grundtankarna
Efter flertalet förfrågningar och förslag om samarbeten har jag beslutat mig för att punkta upp grundtankarna med #tweetupsthlm:
#tweetupsthlm är ett öppet forum i det ”verkliga” livet där Twitter är den gemensamma nämnaren. Här finns rum för diskussioner inom all världens ämnen twänner emellan med högt till tak och låga trösklar. Detta gör att twänner kan mötas utan yrkesuniform, vilket för verksamma inom olika områden samman, noviser som experter och nya möjligheter skapas för framtida samarbeten och nätverk.
#tweetupsthlm ska aldrig vara vinstdrivande på något vis. Därför undviks all form av kommersiella budskap under träffarna eller i kommunikationen runt omkring. Shopen som är uppsatt är för skojs skull drivs utan vinstintresse. Ville själv ha lite merchandise och samtidigt testa Spreadshirt för annat projekt.
Insamlingar för välgörande ändamål är ett sätt att göra något gott under träffarna förutom att umgås. #tweetupsthlm väljer ut en organisation för varje träff och donationerna är helt valfria. Insamlingsmedlen ska redovisas öppet och senast dagen efter i en postning påhttp://tweetupsthlm.se. Dessutom ska insättningsbevis eller kvitto fotas och läggas upp i en postning på samma sida samt i det specifika #tweetupsthlms träffens arkiv.
Donationer till #tweetupsthlm är absolut tillåtna, då utan krav på någon form av motprestation i form av smygreklam eller liknande på träffar eller i samband med kommunikationen kring #tweetupsthlm. Idag är #tweetupsthlm helt finansierat av grundaren.
#tweetupsthlm tipsar gärna om andra begivelser i direktkommunikationen i form av mindre länkrutor. Kontakta #tweetupsthlm i dessa ärenden på följande e-postadress: event (a) tweetupsthlm.se. #tweetupsthlm förbehåller sig rätten att bestämma om det är något som kan samverka med #tweetupsthlm.
Grundsynen är alltid: Sharing is caring och att det är deltagarna som gör det till vad det blir.
Pingback: Vad får jag ut av #tweetupsthlm - egentligen? | Niklas Dahlqvist - Tankar och betraktelser
Pingback: Efter förfrågningar har nu #tweetupsweden kickats igång, dagen till ära! | #tweetupsthlm
Pingback: #tweetupsthlm s officiella theme song nyss utsedd av @joakimlindstrom ! | #tweetupsthlm
Pingback: Tweetupsthlm tog mig tillbaka till framtiden | Bisonblog